Sisältöön »

Heinijärvi

Heinijärven Suojelu ry:n säännöt

1. Yhdistyksen nimi ja kotipaikka2. Tarkoitus ja toiminnan laatu3. Jäsenet4. Jäsenen eroaminen ja erottaminen5. Liittymis- ja jäsenmaksu6. Hallitus7. Yhdistyksen nimen kirjoittaminen8. Tilikausi ja tilintarkistus9. Yhdistyksen kokoukset

Yhdistyksen vuosikokous pidetään vuosittain hallituksen määräämänä päivänä kesä-syyskuussa.

Ylimääräinen kokous pidetään, kun yhdistyksen kokous niin päättää tai kun hallitus katsoo siihen olevan aihetta tai kun vähintään kymmenesosa (1/10) yhdistyksen äänioikeutetuista jäsenistä sitä hallitukselta erityisesti ilmoitettua asiaa varten kirjallisesti vaatii. Kokous on pidettävä kolmenkymmenen vuorokauden kuluessa siitä, kun vaatimus sen pitämisestä on esitetty hallitukselle.

Yhdistyksen kokouksissa on jokaisella varsinaisella jäsenellä yksi ääni. Kannattavalla jäsenellä on kokouksessa läsnäolo- ja puheoikeus.

Yhdistyksen kokouksen päätökseksi tulee, ellei säännöissä ole toisin määrätty, se mielipide, jota on kannattanut yli puolet annetuista äänistä. Äänten mennessä tasan ratkaisee kokouksen puheenjohtajan ääni, vaaleissa kuitenkin arpa.

10. Yhdistyksen kokousten koollekutsuminen11. Vuosikokous12. Sääntöjen muuttaminen ja yhdistyksen purkaminen

Olemme Facebookissa